Jesienne infekcje ...a odpornośc organizmu.

Napisano dnia 10/09/2019 przez j.susz@euro-med.net.pl

Za oknem już prawie jesień. Czas spacerów, chłodnych poranków

i coraz dłuższych kolejek u lekarzy.

Jesień, zwłaszcza taka z chłodem i pluchą, wiąże się z infekcjami górnych dróg oddechowych. Dziecijak i osoby z osłabioną odpornością mogą na nie zapadać nawet kilka razy w roku!

Możemy pomóc naszemu organizmowi w walce z infekcjami

Co jeść, aby zwiększyć odporność organizmu

Warzywa kontra przeziębienie

  • Czosnek - warto dodawać go do potraw. Zawarte w czosnku substancje mają bardzo silne działanie bakteriobójcze i bakteriostatyczne, dzięki czemu czosnek wykazuje wysoką skuteczność leczenia przeziębień i infekcji układu oddechowego. Ale to nie wszystko – działa także na śródbłonek naczyniowy, powodując rozkurcz naczyń krwionośnych, co w efekcie może zapobiec zawałowi sercai udarowi mózgu.

  • Cebula - podobnie jak czosnek wykazuje właściwości bakteriobójcze, dzięki czemu pomaga w leczeniu przeziębień i infekcji dróg moczowych. Znakomite właściwości wykazuje syrop z cebuli. Ułatwia on odkrztuszanie i nawilżą gardło.

  • Warzywa i owoce bogate w witaminę C - najbardziej znany składnik poprawiający odporność organizmu i łagodzący przebieg infekcji. Badania wykazały, że witamina ta zwalcza atakujące nas mikroorganizmy oraz powoduje wzrost interferonu, który działa antywirusowo. Witaminę C znajdziemy m. in. w papryce, brokułach, kapuście, brukselce, kalafiorze, cebuli, ziemniakach, truskawkach, cytrusach i kiwi. Uwaga witamina C nie lubi wysokich temperatur . Warzywa i owoce najlepiej spożywać surowe.

Tłuszcze dobre dla zdrowia

  • Oleje - ze względu na występującą w nich witaminę E, warto dodawać je do sałatek. Witamina E neutralizuje wolne rodniki chroniąc przed infekcjami. Witaminy w towarzystwie tłuszczy lepiej się przyswajają i wchłaniają.

  • Chude mięso i nasiona roślin strączkowych - stanowią bardzo dobre źródło cynku, którego brak w diecie powoduje spadek odporności. Inne produkty zawierające cynk to m. in. jaja, pestki dyni, nasiona słonecznika, ryby morskie..

  • Mięso oraz wędliny i jajka - są także bardzo cennym źródłem żelaza, którego niedobór sprawia, że czujemy się zmęczeni, ospali, mamy mniej energii.

  • Napary np. z imbiru, czarnego bzu i dzikiej róży – Idealnie rozgrzewają wychłodzony organizm.

© 2013 EURO-MED.NET.PL
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja: : Web-Profit